Stil de viata  Afectiuni si boli  Club sanatate
Teste
 
Cariera - Succes
Home > Stil de viata > Psihologie > Cariera - Succes > 7 sfaturi pentru a fi un coleg bun

7 sfaturi pentru a fi un coleg bun

Indiferent de locul de munca pe care il ai, neintelegerile nu vor intarzia sa apara. Cum ar fi bine sa procedezi pentru a rezolva inevitabilele conflicte? Este suficient sa-ti tratezi politicos toti colegii de munca? Cum sa accepti diferentele culturale la locul de munca? Descopera sapte metode practice pentru prevenirea problemelor si pentru dezvoltarea armonioasa a relatiilor de la serviciu.

Mareste imaginea
Psihologie

Da dovada de un maxim de creativitate cu ajutorul metodei Six Thinking Hats
Top Sanatate iti recomanda
·Fii un lider!
Una dintre caracteristicile majore ale unui lider este viziunea: el stie unde doreste sa isi conduca organizatia.
1. Dezvolta o atitudine pozitiva! Este bine sa eviti gandurile negative si observatiile. Incearca sa fii mai ingaduitor si mai putin critic cu persoanele din jurul tau.

2. Nu te grabi sa tragi concluziile! Aduna cat mai multe informatii pentru a-ti putea justifica oricand optiunile. Reactiile defensive privind anumite probleme, fara a cunoaste toate informatiile, produc de mult ori confuzii si situatii regretabile. Drept urmare, inainte sa reactionezi asigura-te ca stii toate datele problemei.

3. Imbunatateste-ti abilitatile de comunicare! Asculta cu atentie si focalizeaza-ti atentia asupra lucrurilor care iti sunt transmise verbal. Astfel vei putea sa raspunzi prompt, prevenind neintelegerile. Cand s-a terminat comunicarea, repeta mesajele-cheie, pentru a te asigura ca ai inteles bine.

4. Rezolva conflictele la momentul oportun! Cand esti pus intr-o conjunctura negativa, nu o lasa sa se inrautateasca. Fii direct, dar nu uita de politete si de bun simt. Gandeste-te la un plan de rezolvare, asigura-te ca este obiectiv si apoi pune-l in aplicare.

5. Stabileste granitele! Dezvoltarea relatiilor de prietenie la locul de munca constituie un proces natural. Oricum, este bine sa te asiguri ca prietenia nu interfereaza cu responsabilitatile pe care trebuie sa le indeplinesti. Stabileste-ti foarte clar prioritatile, limitandu-ti discutiile personale fie pentru masa de pranz, fie dupa sfarsitul programului.

6. Trateaza-ti toti colegii cu respect! Fii intotdeauna politicos. Exceptand situatiile deosebite, incearca sa nu fii arogant si sarcastic. Daca esti deschis si sincer in privinta sentimentelor, le ingadui si celor din jur sa procedeze la fel.

7. Intelege si accepta diferentele culturale! Cand nu te poti pune de acord cu un coleg asupra unui aspect, incearca sa abordezi problema si din perspectiva lui. Poti avea un randament crescut alaturi de un coleg de serviciu, numai in cazul in care esti in stare sa accepti ca ai nevoie si de un punct de vedere diferit de cel personal.

Ce spun cititorii (ultimul mesaj pentru acest articol)
  27.10.2011 13:01 
Bravo!
Un articol care poate deschide mintea, sa ne faca mai atenti la cei din jur sau la servici cu colegii.Ar fi bine sa recomandati si materialul din care putem citi mai mult. Multumesc!
Spune-ti parerea
* cod Greu de citit?
Regenerare cod

Newsletter-ul TopSanatate
dinamism si energie de la prima ora!


Cresterea copiilorFrumusete & ingrijire
Medicina alternativaNutritie
PsihologieRelatii
SarcinaSanatate sexuala
Sistemul imunitarSlabeste sanatos
SportShopping
CardiologieDermato - venerologie
EndocrinologieGastroenterologie
Ghid de prim ajutorGinecologie
NefrologieOftalmologie
OncologieOrtopedie
PsihiatrieSanatatea spatelui
Sanatate publicaStomatologie